Myynti-Peili
Myynti-Peili tuottaa tulosta
Asiakaskohtaamisiin liittyvät odotukset ovat kasvaneet entisestään. Usein asiakas on myyjän tavatessaan jo pitkällä ostoprosessissa ja odottaa asiakaspalvelulta sekä asiantuntemusta että onnistunutta kohtaamista. Digiajassa yksittäisen asiakaskohtaamisen arvo korostuu yhä enemmän.
Tuloksellisessa myyntityössä ratkaisevassa roolissa ovat vuorovaikutustaidot ja kyky vaikuttaa asiakkaaseen. Myynti-Peili auttaa kehittämään vaikuttamistaitoja. Se kuvaa, millainen olet myyjänä tai asiakaspalvelijana, millaisia asiakkaasi ovat, ja miten rakennat luottamusta erityyppisten ihmisten kanssa.
Taito lukea asiakkaan käyttäytymistä auttaa ymmärtämään hänen arvojaan, odotuksiaan ja etenemistään ostoprosessin eri vaiheissa. Oikea-aikainen ja asiakkaan arvomaailmaan sopiva asiakaskohtaaminen sekä myyntityö lisäävät huomattavasti onnistuneen lopputuloksen todennäköisyyttä.
Myynti-Peilin antia
- Tunne itsesi – omat vahvuutesi ja kehitysalueesi myyjänä ja asiakaspalvelijana
- Tunnista asiakkaasi – erityyppiset ihmiset ostajina
- Rakenna luottamusta – löydä yhteinen kieli erityyppisten ihmisten kanssa
- Toimi tilanneherkästi – asiakkaiden erilaiset tarpeet myyntitapahtuman eri vaiheissa
- Tehosta yhteistyötä – rakentava vuorovaikutus myös omassa työyhteisössäsi
Myynti-Peili valmennuksissa
Myynti-Peili on Peili-käyttäytymisprofiilista tuloksellisen myyntityön ja onnistuneiden asiakaskohtaamisten avuksi kehitetty valmennuskonsepti. Myynti-Peili sisältää käyttäytymistyyli- ja luottamuspalautteet, jotka perustuvat itsearvion lisäksi aina myös muiden henkilöiden antamiin palautteisiin.
Käyttäytymistyyli kuvaa henkilön luontaista tapaa toimia ja olla vuorovaikutuksessa. Neljä pääkäyttäytymistyyliä jakautuvat yhteensä 21 tarkempaan käyttäytymistyylikuvaukseen. Luottamusta rakentavat vuorovaikutus- ja yhteistyötilanteissa ennen kaikkea suoruus, uskottavuus, hyväksyntä ja avoimuus, mutta näiden osatekijöiden painotuksessa ja arvostuksessa on merkittäviä eroja erityyppisten ihmisten välillä.
Myynti-Peiliä käytetään pääasiassa myynnin ja asiakaspalvelutaitojen ryhmävalmennuksissa, mutta se soveltuu myös syventämään yksilöllistä coaching-prosessia. Peili-käyttäytymisprofiilin käyttöön sertifioituneet valmentajat voivat pätevöityä Myynti-Peilin käyttöön jatkokoulutuksessa.
Myynti-Peilin käyttöön sertifioituneet valmentajat ja Peili Consulting toteuttavat monipuolisesti erilaisia myyntiä ja asiakaspalvelutaitoja vahvistavia valmennuksia.
Lue lisää asiakashypoteesista ja onnistuneesta asiakaskohtaamisesta.
Sertifioidu Peili-käyttäytymis- profiilivalmentajaksi
Lue lisää Peili-käyttäytymisprofiilin käyttöstä valmennustyökaluna
Lue lisää Peili-valmennuksesta työyhteisölle
Kysy lisää Myynti-Peilistä
Taina Rämö-Korpinen
Toimin monipuolisesti valmentajaverkostomme tukena sekä myynnin, johtamisen että esihenkilötyön kysymyksissä. Asiantuntijatuen muodossa pyrin sparraamaan ja jakamaan tietoa Peili-käyttäytymistyökalujen käytön mahdollisuuksista työelämän kehittämiseen.
Puhelin: 050 492 4662
Email: taina.ramo-korpinen@nullpeiliconsulting.fi